Hear me by this.

For things to change, I MUST CHANGE FIRST!

Thursday, May 8, 2014

Harapan

Hi, blog!

As usual, on weekend akan balik rumah nenek. So, nenek with a big hope, hoping that cucu kesayangan bawa dia pergi jalan-jalan. One problem coming! krikkrik. Sudah bosan duduk rumah agaknya. Nenek ask me to find promo air asia ticket to Langkawi. Wuhooo and will sponsor by nenek. hekhek. Unfortunately, I didn't complete with my studies yet and I don't have own money besides time. This is pathetic :( Tak seronok lah jalan-jalan pun ditanggung. I am 23 years old now. 

Another problem, Uncle is hoping me to follow his jejak langkah and at the same time helping him manage his audit firm. The problem is, same with the above. I didn't complete with my studies yet. 

I guess, my families are really waiting for me to complete with my studies by this year. They thought so, but InsyaAllah, I'll complete with my studies by next year. 

Setiap kali jumpa big families, mesti mereka akan ingat saya habis belajar by this year. Sedih tau sebenarnya. Sedang struggle dengan studies, tapi families macam dah letak banyak sangat harapan. Same goes with kahwin part. Habis belajar dah boleh kahwin ke? Haha

One day during discussing with uncle about audit, uncle ask me some silly questions and suggest to me the flow of accounting.
"Kenapa habis belajar tahun depan? Lambat sangat uncle dah nak bersara ni." 
"Lepas grad, pergi apply MATA, MIA, yada yada and practice until you're skill enough"
"Ke nak kahwin lepas habis belajar? Tak menyesal ke kahwin awal?" (this is so the point of view of account person) LOL :D

heh, calon pun tak ada lagi. wkwkwkw 

Cakap pasal kahwin, Dr Nik (lecturer who're going to Fraser Hill too) pun ingat kita akan kahwin by next year, lepas tahu kita habis belajar by next year. Hahaha. Kelakar ok. And, I'm thinking about this (Ohh, lepas habis belajar memang terus kahwin. Tak payah fikir how to earn money, provide for food on the table when we're living in the house, education, guiding each other towards Jannah, yada yada) 

Interesting part I wanted to share with you, during the trip to Fraser Hill last two weeks is;

1) Kalau kita suka orang tu, masa dah jadi final year student, confront him/her and tell this "Awak suka saya tak? sebab saya suka awak. 
Awak nak kahwin dengan saya? Kalau tak nak, saya tak letak harapan tinggi." (Dr. Aidil, 2014)

2) "So, no worries lah selagi belum jadi final year student tak perlu risau belum ada calon atau tidak sebab akan buat kamu fikir lebih sangat and boleh stress. Sekarang, masa untuk kamu fokus study dan capai pointer tinggi mana yang boleh." (Dr. Nik, 2014) 

awww. Really motivate kan? 

Bye blog. Till we meet again on next blog entry. Weekend getaway to Lumut! hiks :)

No comments: