Dear blog, you want to know what. Things I cannot accept is to wake up a guy in the morning because there is a class at 8.00am. I cannot brain this. Maybe, this is the first and the last thing I do in my life.
Just because he is my group member, and the lecturer, Mr Quay (my fav lecturer for this sem) was so nice, I feel sorry to him. As a leader in the group, I have to make sure my group members are coming during presentation, quizzes and most important, tests.
So, the night before test, I text my group member just to remind him there is a test at 8.00a.m. He has problem to wake up in the morning. Every Monday morning, he will skip the 2 hour class. EVERY. Dahsyat kan? Disebabkan dia, my group will get ZERO. Menangis tak berlagu.
Guess what? He replied this "Sorry. Esok boleh tolong tak? Tolong kejut bangun pagi pukul 7.30a.m" I was shocked! Every students living in a house with four members. So, I ask him. Then he told me that "housemates saya semuanya kelas petang. Tolonglahhh dah tiada siapa nak minta tolong ni. Tolong yaaaa"
Just because he is my group member, and the lecturer, Mr Quay (my fav lecturer for this sem) was so nice, I feel sorry to him. As a leader in the group, I have to make sure my group members are coming during presentation, quizzes and most important, tests.
So, the night before test, I text my group member just to remind him there is a test at 8.00a.m. He has problem to wake up in the morning. Every Monday morning, he will skip the 2 hour class. EVERY. Dahsyat kan? Disebabkan dia, my group will get ZERO. Menangis tak berlagu.
Guess what? He replied this "Sorry. Esok boleh tolong tak? Tolong kejut bangun pagi pukul 7.30a.m" I was shocked! Every students living in a house with four members. So, I ask him. Then he told me that "housemates saya semuanya kelas petang. Tolonglahhh dah tiada siapa nak minta tolong ni. Tolong yaaaa"
Ohh myyyy. Hilanglah lelaki-lelaki yang bakal menjadi imam kepada wanita suatu hari nanti. Sedihlah gini. sobsss T___T' Macam mana nak bawa balik rumah ni? Teringat pesanan emak "kalau bawa kawan lelaki datang rumah, nak test dia jadi imam."
Erk. So, I just told him "set alarm and if you already wake up, text me so that saya tak perlu bazir kredit nak call awak sebab nanti for sure akan masuk voice mail lepas tu nanti habis kredit saya." Makan dalam lah cerita dia kan. ekeke. Sorry, salah orang. Saya memang nampak pendiam tapi kalau bercakap, tak pendiam dah. kahkahkah.
That means, you have class at 12.00a.m/2.00p.m, no need to wake up for subuh lah? Aaaaa. Sedih. T____T' Waktu solat awal dan macam singkat sekarang ini. Rushing before & after class kot. Wuwuwuw. Looks like you wake up one hour before class lah kan? hmmm.
Because of that, I do create my own assumptions. Sorry kalau terasa.
Lelaki hensem, kalau tak solat subuh, terus TAK HENSEM dah. Tak boleh beri excuse/back up/puja dia cakap "tapi dia hensemmmm. caneee?" "Ohh myyy, rambut dia menawan kottt!" "Jejaka paling famous kat sini kotttt" and so on.
Ok, lupakan. I hope my crush tak macam tu lah ye. hikhik :')
**********
We have two class(taxation) on a week. Test on Monday and he come after I wake him up, and on Wednesday, overslept agaknya. Tapi kelas pukul 11-1 kot. Takkan tak bangun lagi? So, during class;
Mr Quay : Husna, where is Ahmad ________?
Mr Quay : Oooo, awak kena ambil berat. This is serious. hmm
Me : =.=' (tiba-tiba rasa panas semacam lepas cakap macam tu pada sir disebabkan satu kelas pandang aku seolah-olah aku bersalah sangat sebab tak kejut dia bangun pagi)
Hellllloooooooo *talk to the hand* heh hoh heh. Pelik. Seramai kawan lelaki dalam kelas/yang tinggal di area apartment tak kenal _______. Tak logic ok. Lepas tu classmates nak kerek cakap aku sombong gila, selfish sebab tak tolong orang langsung. Benci lah. Aku tinggal Desasiwa Ilmiah kot, penempatan pelajar perempuan. Kalau dah setiap hari nak kena kejut, memang tak boleh diterima otak lah.
**********
One more. Dear classmate, I know you're reading my blog. So, I want to ask a forgiveness sebab selalu cakap "tak nak kawan _____ dah" setiap kali ada benda tak puas hati. Hope you changed and don't take me for granted. So long.
2 comments:
ala.tu namenye dia nk bermanja la tu.nak ngada2 suh minta kejut..
kot2 tu taktik dia nk pikat,sape tau?:p
ehhh, misunderstanding ni. Ni classmate yang ada masalah nak bangun pagi lepas tu dia join group kita lepas tu sir ugut nak bagi kosong kalau tak cukup member setiap kali kelas tutorial. zzzz.
I is sad T_____T. sobsss. nangis banjir
Post a Comment